Vergadering : Auditcommissie Dordrecht, 14 februari 2023 16:00:00
Algemene vergader informatie
De VOORZITTER roept hierbij de leden van de AUDITCOMMISSIE op tot het bijwonen van de deels besloten vergadering die dinsdag 14 februari 2022 zal plaatsvinden in Vergaderzaal 5 - Adriaan van Blijenburg van de vergadervleugel in het Stadskantoor, Spuiboulevard 300, aanvang 16.00 uur.
Voorzitter,
J.B. Katif
Commissiegriffier: L. Vermeulen
Opties bij deze vergadering
Agenda
-
-
Opening
-
De heer Brouwer is op 1 januari jl. begonnen als stadscontroller bij de gemeente Dordrecht en zal zijn eerste indruk met de auditcommissie delen.
-
Stukken ter bespreking (GEHEIM/BESLOTEN)
-
Overige stukken ter bespreking
-
Overige stukken ter bespreking
-
Op basis van toezeggingen uit het verleden, actualiteit en moties heeft P&C gewerkt aan een concept financieel reglement dat zij de auditcommissie ter consultatie voorlegt. Onderdeel van de presentatie zal een terug- en vooruitblik op het proces zijn én de wijze waarop deze auditcommissie- en raad de omgang met grote projecten kan inkleden. Ter vergadering wordt de verordening toegelicht waarna de auditcommissie erover in gesprek kan gaan met opsteller.
-
In Q4 is het controleplan en de aanvullende opdracht op het controleplan geformuleerd, zie voor de bespreking de auditcommissie dd. 22-11 en voor de besluitvorming de gemeenteraad dd. 12-2022. Van deze "set van 3" liggen nu de resterende twee onderdelen voor, het controleprotocol en normenkader. De auditcommissie wordt gevraagd een advies voor de gemeenteraad van 14 maart 2023 te formuleren.
-
De auditcommissie vraagt de accountant BDO jaarlijks om een stresstest. De energielasten bij de gemeente en haar verbonden partijen zijn onderwerp van de huidige stresstest. Het rapport is al toegelicht op 24 januari jl. De bespreking in de auditcommissie heeft als doel om te komen tot een advies over de stresstestrapportage aan de gemeenteraad en om eventueel in gesprek te gaan met de gemeentelijke organisatie over de uitkomsten.
-
Informatieve presentatie van BDO over de uitgevoerde benchmark en mogelijke implicaties voor Dordrecht.
-
Kennisnemen van/bespreken van Ingekomen Stukken (10 minuten)
-
Ingekomen brief in het kader van de wettelijke toezichtsrol van de provincie op de gemeentelijke financiën.
-
U kunt desgewenst deze raadsinformatiebrief bespreken en de raad erover adviseren.
-
Tenslotte